învățare activă la locul de muncă
prin programe de practică în domeniul comercial

învățare activă la locul de muncă
prin programe de practică în domeniul comercial

Începerea cursurilor cu ACHIIA

Esența activității partenerului de proiect ACHIIA (ASOCIAȚIA CENTRU HARGHITA DE INOVARE ȘI INCUBARE ÎN AFACERI) este realizarea și furnizarea unor servicii cu scopul de a preda și dezvolta competențe de bază ale pieței muncii la elevi.

Schimbările de generații tot mai frecvente, precum și diferențele de stil tot mai proeminente se reflectă nu numai în viața de zi cu zi, ci și pe piața muncii, în economia noastră, astfel în viața firmelor. În cazul firmelor mici și mijlocii aceste schimbări pot influența creșterea sau posibilitatea de a supraviețui în dinamica accelerată a zilelor cotidiene.

În această situație este esențială comunicarea, crearea de punți de trecere bidirecționale între potențialii angajatori și cei care vor deveni angajați din generația Y: o generație cu totul nonconformistă, puțin rebelă și cu automatisme, valori și percepții mult diferite de ale celor din generațiile anterioare.

Astfel echipa ACHIIA a dezvoltate cursuri de “Competente căutare loc de muncă”, ”Tehnici de autocunoaștere” și ”Competențe antreprenoriale de comunicare” cu scopul de a iniția acești elevi în cadrul unor cursuri de 24 de ore în ceea ce înseamnă o posibilă angajare, cum arată o cultură organizațională, care sunt regulile scrise și nescrise la un interviu și la o firmă.

Complementar, s-a lucrat la realizarea unor pachete de teste, chestionare cu ajutorul cărora – și cu informațiile deja primate de la evaluarea testului Thomas – elevii pot descoperi acele trăsături de caracter, interese profesionale specific, stilul propriu de comunicare și înțelegerea celorlalte stiluri de comunicare, temperamentul, valorile, motivația internă și externă care îi poate face candidați ideali pentru un anumit post și mai puțin ideali pentru un altul.

Descoperirea de sine și înțelegerea cerințelor locului de muncă, coroborarea acestor informații în privința unei decizii de carieră sunt prioritățile acestei activități.